- Els problemes cal que siguin vistos com a bones oportunitats d’aprenentatge.
- A l’hora d’iniciar un disseny cal que el problema sigui significatiu per al subjecte.
- Per tal que un problema sigui sol.lucionat cal que es produïsca un canvi conceptual en els subjectes.
- Quan pensem en el problema per primera vegada cal que fem una representació del problema i el seu espai. Així com pensar sobre com manipulem l’espai del problema de forma activa.
- Per a solucionar el problema cal analitzar el tipus de problema, l’estructura, l’especificitat de camp i la seua complexitat.
- El canvi conceptual dels aprenents passa per processos d’ensenyament-aprenentatge basats en el marc constructivista.
- Per tal d’aconseguir un canvi conceptual cal que el procés d’ensenyament aprenentatge permeta que els subjectes puguin: ser actius, col.laborar, procés intensional, conversacional, contextualitzat i reflexiu.
- Per tal d’aconseguir un canvi conceptual cal partir dels esquemes cognitius previs, així com dels coneixements previs.
- Totes les mesures adoptades cal que tinguin com a objectiu la construcció d’un nou model mental, amb una nova interrelació conceptual. Així tindrem una visió nova de la situació.
- Les TIC poden desenvolupar contextos d’aprenentatge en línia.
- Les TIC poden desenvolupar processos d’ensenyament-aprenentatge basats en el marc constructivista.
- Les TIC poden representar espais eficients per a solucionar problemes cognitius plantejats.
- Existeixen aplicacions senzilles en la web que permeten dissenyar experiències educatives amb les característiques de les conclusions anteriorment exposades.
Esperem que la vida tinga un sentit. Però només té el sentit que nosaltres volem donar-li" Herman Hesse
Entradas populares
-
AVALUACIÓ DELS APRENENTS AVALUACIÓ INICIAL Els quatre participants tenien un nivell d’usuari de coneixements ofimàtics mitjà-alt. Tots ...
-
Hola a tothom, aquesta és la primera vegada que escric en el meu blog. Aquest racó és un lloc on compartir amb aquell qui vullga.
-
SESSIÓ 6 TASCA Hola a tots i a totes! Com ha anat la festa de Reis? Espero que molt bé! En primer lloc donar-vos les gràcies per la rap...
-
MODELANT HISTÒRIES RESUM DEL CAS Els nens i nenes de 5é i 6é han assistit durant al mes d’octubre a l’audició de l’òpera de “La Ventafoc...
-
- Els problemes cal que siguin vistos com a bones oportunitats d’aprenentatge. - A l’hora d’iniciar un disseny cal que el problema sigui s...
-
CANVI CONCEPTUAL Tesi: La relació Ciència C-T-S-E (Ciència, Tecnologia, Societat i Educació) va més enllà de la simple creació i t...
-
¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i j...
-
TÍTOL “Una, dues…trex. Anem a pel Lliurex” DESCRIPCIÓ DELS AGENTS PERSONALS Aprenents: 4 mestres de primària. Mediadora: jo mateixa, Vi...
-
SESSIO 1 TASCA 1 El que heu de fer al llarg d'aquesta setmana és familiaritzar-se amb l'escriptori. No vaig a donar-vos orienta...
miércoles, 12 de enero de 2011
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario